یزدفردا: آیا دادگاه عالی برزیل با ایلان ماسک وارد جنگ می‌شود؟

به گزارش یزدفردا: «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس، چند وقت پیش اعلام کرد که حساب‌هایی را که یک قاضی دادگاه عالی برزیل دستور مسدودشدن آن‌ها در پلتفرم ایکس را داده بود، دوباره فعال می‌کند. اکنون این قاضی گفته است که تحقیقات مجرمانه علیه ایلان ماسک را آغاز می‌کند.

براساس گزارش BBC، ایلان ماسک می‌گوید محدودیت‌ها را در شبکه اجتماعی ایکس برطرف خواهد کرد، زیرا حکم دادگاه برزیل خلاف قانون اساسی است. او همچنین از قاضی «الکساندر دو مورائس» خواست استعفا کند یا برکنار شود. از سویی، اگر ایکس از دستور این قاضی پیروی نکند، روزانه 19,774 دلار جریمه خواهد شد. قاضی مورائس می‌گوید که آقای ماسک یک کمپین با اطلاعات نادرست علیه دادگاه عالی برزیل برپا کرده است.

تحقیقات قاضی دادگاه عالی برزیل علیه ایلان ماسک

پاسخ اخیر دادگستری برزیل پس از آن منتشر شد که ماسک گفت از دستورات قاضی سرپیچی می‌کند و محدودیت‌های اعمال‌شده درباره برخی حساب‌های ایکس در برزیل را برمی‌دارد. این میلیاردر، مورائس را در چند پست در صفحه خود هدف قرار داد و این قاضی را به خیانت به قانون اساسی متهم کرد و خواستار برکناری او شد.

مشخص نیست ایلان ماسک زمانی که گفته بود از دستور دادگاه سرپیچی می‌کند، به کدام حساب‌ها اشاره داشته است؛ از مدتی پیش، تعدادی از حساب‌های مرتبط با کارآفرینان راست‌گرای برزیلی، سیاستمداران سابق و اینفلوئنسرهای این کشور مسدود شدند و احتمالاً ایلان ماسک می‌خواهد این چند حساب را دوباره فعال کند.

ایلان ماسک چند روز قبل نیز گفت دادگاه برزیل تهدید کرده است که دسترسی به ایکس را در این کشور قطع خواهد کرد. رسانه‌های خبری محلی نیز گزارش داده‌اند که رگولاتوری آناتل برزیل به اپراتورهای این کشور درباره قطع دسترسی به پلتفرم ایکس خبر داده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا